meta-pixel

CentrumSpark

spark_color_short2

Dlaczego najlepiej rozpocząć naukę języka obcego przed 10 rokiem życia? 

Instytut Technologii w Massachussetts kilka lat temu przeprowadził badania w jakim wieku najlepiej i najłatwiej uczyć się języków obcych. 

Wyniki nie zaskakują nauczycieli ale mogą zaskoczyć rodziców. Z przeprowadzonych badań wynika, że jeśli chcemy osiągnąć biegły poziom języka obcego to powinniśmy się go zacząć uczyć jak najwcześniej, najlepiej do 10 roku życia. 

Co z tego wynika? Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że najmłodsi przyswajają nowe słówka i wyrażenia najbardziej efektywnie.  

Bardzo często słysze od rodziców: “ Moje dziecko nigdy nie powtarza słówek, których uczy się na lekcji angielskiego, na pewno nic nie zapamiętuje”.

Pocieszę Was, drodzy Rodzice! 🙂 Dzieci to takie sprytne istotki, które podczas zabawy, tańca, zajęć kreatywnych potrafią skupić się na zadaniu do wykonania, a w międzyczasie kodować słówka, zwroty czy wyrażenia, które w języku obcym wypowiada do nich lektor. 

Świetnie sprawdzają się zajęcia Musical Babies i Musical English, prowadzone od 2003 roku w Polsce i za granicą. Dzięki efektywnym metodom nauki języka angielskiego   z wykorzystaniem piosenek, rymowanek, muzyki klasycznej, ruchu oraz wszystkich zmysłów, zajęcia te są odpowiednie dla dzieci już od 6 miesiąca życia. Ponieważ język poznany muzycznie i „całym ciałem” jest niewymazywalny z pamięci!

Zaskakujące jest to, że również i starsze dzieci uwielbiają tę formę nauki- nauki poprzez taniec, zabawę, zajęcia plastyczne czy sensoryczne. 

A spytacie: no tak, słówka słówkami ale co z gramatyką? 

Na to przychodzi czas nieco później. Dzieci do 17 roku życia lub 18 zagłębiają się szczegółowo w tajniki gramatyki, dzięki temu nabyte umiejętności do 10 roku życia mogą uzupełnić o wiedzę dotyczącą czasów, struktur gramatycznych itp. 

Kiedy mija najlepszy okres na naukę to zdolność do uczenia się języków zaczyna niestety spadać. Badacz Joshua Hartshorne powiedział: „Jeśli chodzi o dziecko, to… dość łatwo stać się dwujęzycznym (…) wtedy jest to najefektywniejsze. Tego nie da się później nadrobić.”
Tenenbaum zasugerował, że ludzie w późniejszym wieku są niestety zabiegani, zapracowani a język niekoniecznie jest ich priorytetem.

Drodzy Rodzice! Wniosek jest jeden- zachęcajcie dzieci do nauki języków obcych. Istnieje wiele różnych form: zajęcia stacjonarne, online, wspólne gry i zabawy w domowym zaciszu, bajki w języku angielskim czy krótkie rozmówki w danym języku w domu.

My z Naszej strony możemy Was serdecznie zaprosić do Naszego Centrum. Co więcej, chcemy zapewnić, że dołożymy wszelkich starań aby zajęcia prowadzone przez Nas dały jak najlepsze efekty. Podkreślamy, że zajęcia prowadzimy za pomocą metody całkowitego zanurzenia w języku. Dbamy o przyjazną atmosferę oraz o to, aby podtrzymywać koncentrację dziecka. Udaje nam się to, ponieważ zajęcia są dynamiczne oraz mają różny stopień nasilenia. Wspólnie śpiewamy piosenki, odgrywamy scenki, pobudzamy wyobraźnię oraz stosujemy technikę nauczania TPR (ang. Total Physical Response), czyli technikę reagowania całym ciałem. Popieramy słowa gestem oraz używamy rekwizytów. Dzięki temu dzieci rozumieją przebieg zajęć i są zainteresowane przekazywaną wiedzą. 

Badania oparto na analizie wyników z 10-minutowego internetowego quizu gramatycznego. Uczestniczyło w nim 670 000 osób uczących się języków w każdym wieku. Badacze zmierzyli poziom umiejętności językowych wśród osób, które rozpoczęły naukę języka  w różnych momentach ich życia.

Ania

źródła:

euronews.com. thesun.co.uk. musicalbabies.pl